Darmowa dostawa od 500 PLN

Reklamacje i zwroty

Reklamacje

Czas na reklamację z tytułu rękojmi: 2 lata (rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez prawo).


Adres do wysyłki reklamacji:

Fabryka IT Spółka z o.o.

Sudecka 17/ L.U.1

58-500 Jelenia Góra

tel. 512 705 705

 

Dodatkowe informacje

Reklamacje

1. Towary mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania podawane są zazwyczaj w instrukcjach obsługi danego produktu.
2. Fabryka IT Spółka z o.o. jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli zakupiony produkt ma wadę fizyczną lub prawną.
3. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
a) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
b) nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Fabryka IT Spółka z o.o. przy zawarciu umowy, a Fabryka IT Spółka z o.o. nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
c) została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.
4. Fabryka IT Spółka z o.o. jest odpowiedzialna z tytułu rękojmi za wady fizyczne produktów, które istniały w chwili wydania Klientowi lub wynikły z przyczyny tkwiącej w produkcie w tej samej chwili.
5. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową Konsumentowi przysługuje prawo do  złożenia reklamacji w Fabryka IT Spółka z o.o. w ciągu 2 lat od daty wydania mu towaru, o ile    w przypadku Konsumenta, w terminie roku od dnia, w którym stwierdził niezgodności dostarczonych produktów z umową, zawiadomi Fabryka IT Spółka z o.o. o stwierdzonej niezgodności.
6. Klient może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, gdy wada produktu jest istotna, chyba że Fabryka IT Spółka z o.o. niezwłocznie wymieni wadliwy produkt na wolny od wad albo wadę usunie.
7. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Fabryka IT Spółka z o.o. usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad. Może również zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Fabryka IT Spółka z o.o. .
8. Klient może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
9. Fabryka IT Spółka z o.o. w ciągu 14 dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
10. Klient powinien dostarczyć produkt paczką ekonomiczną na adres: Fabryka IT Spółka z o.o. sp. z o.o., ul. Sudecka 17/L.U.1 , 58-500 Jelenia Góra lub w inny sposób uzgodniony wcześniej mailowo/telefonicznie ze sprzedawcą.
11. Celem przyspieszenia procesu reklamacji do odsyłanego towaru zaleca się dołączyć dowód zakupu, krótki opis wady oraz adres zwrotny.
12. Wyjątek w procedurze reklamacji stanowią gry komputerowe i programy multimedialne posiadające elektroniczny klucz aktywacyjny. Aby dokonać reklamacji tego typu produktu, należy skontaktować się z jego producentem (dystrybutorem), który zobowiązany jest wysłać do Klienta drogą elektroniczną informację o przyczynach usterki. Wydrukowana wiadomość razem z towarem stanowią podstawę do uznania reklamacji, zwrotu pieniędzy lub wymiany produktu na pełnowartościowy.
13. Fabryka IT Spółka z o.o. po otrzymaniu przesyłki z reklamowanym towarem, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu. Koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego (paczka ekonomiczna), Fabryka IT Spółka z o.o. zwraca po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji. 


Zwrot należności Klientom. Nadpłaty.

1. W przypadku zaistnienia okoliczności zobowiązujących Fabryka IT Spółka z o.o. do zwrotu należności wpłaconych przez Klienta, Fabryka IT Spółka z o.o. zwraca wszystkie dokonane przez Klienta płatności, nie później niż w ciągu 14 dni.
2. Fabryka IT Spółka z o.o. dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyto, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
3. Jeżeli Klient dokonał płatności kartą płatniczą lub przelewem elektronicznym zwrot należności następuje rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, płatności przy odbiorze lub gdy z przyczyn niezależnych od Fabryka IT Spółka z o.o. identyfikacja rachunku bankowego, z którego nastąpiła płatność jest niemożliwa, zwrot zostanie wstrzymany do czasu uzyskania przez Fabryka IT Spółka z o.o. numeru rachunku bankowego od Klienta.
4. Fabryka IT Spółka z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub opóźnienie terminu zwrotu, jeżeli Klient niebędący Konsumentem, pomimo wezwania przesłanego na jego adres mailowy, nie wskaże numeru konta bankowego, na które ma nastąpić wpłata lub gdy nie przekaże Fabryka IT Spółka z o.o. wszystkich danych koniecznych do dokonania wpłaty. Fabryka IT Spółka z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli nastąpiło to z powodu przekazania przez Klienta błędnych danych osobowych (imię, nazwisko, adres) lub błędnego numeru konta.